Verhalen verbinden, maken bewust, zetten aan het denken, geven inzicht.

Verhalen verbinden, maar hoe creëer je een goed verhaal? En… wat doe je er dan mee?
Wij hebben een beproefde methodiek ontwikkeld om verhalen uit organisaties te halen en tot leven te brengen. Dat doen we het liefst graag samen met jou in een aantal gestructureerde workshops. We starten altijd met het waarom van je organisatie.
Dat doen we volgens de Golden Circle van Simon Sinek. Van daaruit definiëren we het hoe en het wat. En het eindresultaat is een verhaal op maat voor jouw doelgroep of doelgroepen.

Maar, wat doe je er dan mee?
Hier zetten we onze D.S.T. drieslag in: doelstellingen, strategie en tactiek. We bepalen samen je organisatiedoelstellingen en hoe communicatie daarbij kan helpen. We doen een stakeholderanalyse om vast te stellen wat je aan wie wil overbrengen en wat daarbij de communicatieve barrières zijn. Dan stellen we een communicatiestrategie die helpt de doelstellingen te bereiken. En tenslotte de tactiek om dat uit te voeren. Welke communicatiemiddelen zijn nodig, wat is de kanalenstrategie en welk tijdpad past daarbij?

Natuurlijk voeren we ook graag die tactiek uit. We hebben alles in huis om de middelen te ontwerpen en te produceren. Zo blijft alles in een hand en mag je ons niet alleen op het plan aanspreken, maar ook op de uitvoering.
Alles lean & mean met een goede balans tussen inhoud, tijd en budget.

Danjel van den Hoogen

Creative director, partner

Danjel is 2007 bij Zcene begonnen als stagiaire tijdens zijn opleiding aan de HKU, ruimtelijke multimediale vormgeving. En hij is niet meer weggegaan. Volgens hem voelt het Zcene team een vriendengroep, met ook die sfeer. Het voelt niet als werk. 

Hij heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld van editor tot regisseur, maar kan nog steeds genieten van het in de editing tot op de split second fine-tunen van een programma of het animeren van een ingewikkeld vraagstuk.

Danjel is een Diehard Marvel fan. Het onmogelijke is mogelijk in het universum van Marvel, dat is inspirerend. En dat past ook bij Zcene vindt hij. Er achter komen dat alles mogelijk is als je er voor gaat.

Roland Sonneveldt

Director of Operations, partner

Roland is een echte bulldog in het team. Hij denkt, handelt en motiveert, maar is het type ruwe bolster blanke pit. Roland heeft jarenlange ervaring in het vak dat hij geleerd heeft bij verschillende productiemaatschappijen. Van documentaire tot dramaproductie, van studioproductie tot animatie, Roland heeft het allemaal geproduceerd. Hij beheerst de facetten van het audiovisuele vak van begin tot eind en beheerst de ins en outs van een compleet project. Of het nou een rondje golf is, een crossfit training of een filmshoot, Roland bijt zich altijd vast in de uitvoering voor een ultiem eindresultaat

Wouter Hamers

Editing, animatie, compositing en grading.

Wouter maakt al van zijn 10e  videoprogramma’s, vooral van zichzelf op zijn longboard. Maar hij vond het leuker om vanachter zijn computer videoprogramma’s te maken. Dat kon bij Zcene waar hij zich ontwikkelde tot een echt inhoudelijke editor en animator die de meest ingewikkeld onderwerpen helder kan uitleggen.

Wouter haalt zijn inspiratie vooral online uit films en andere programma’s. Zijn overtuiging is dat als je het onderwerp leuk of interessant vindt, dat je dat ook in het programma terugziet dat je aan het maken bent. En als dat in een gedreven team is, dan werkt dat nog beter.

Jan-Willem Bloemendaal

Producer, project­management

Jan Willlem is de Nederlandse audiovisuele McGyver. Geen productionele uitdaging gaat hij uit de weg. Hij is opgeleid als technisch fotograaf maar heeft met de ervaring van vele jaren bij o.a. KPN Corporate en bij een aantal productiebureaus een bijzonder talent ontwikkeld om inhoud en techniek bij elkaar te brengen. 

Zijn inspiratie haalt hij online én uit de natuur als fervent wandelaar en fietser. En dat leidt altijd tot verrassend effectieve oplossingen. 

Henjo Guitjens

Strategie & Concept­ontwikkeling

Henjo is een zeer ervaren communicatie expert. Begonnen als scriptschrijver bij Toonder Studio’s heeft hij jarenlang een eigen mediaproductiebedrijf gehad. Daarna is Henjo meer dan 15 jaar werkzaam geweest bij Publicis Consultants | Van Sluis (later MSLGROUP) waarvan 5 jaar als CEO. Henjo heeft een breed scala aan ondernemingen en overheden geadviseerd over hun communicatiestrategie. Maar de creatieve uitdagingen bleven lonken en daarom stapt Henjo over naar Zcene Moving Stories. Hier combineert hij strategisch communicatie advies met creatieve concepten en altijd met een verhaal als uitgangspunt.

Henjo is een echte ‘Trekkie’ en weet dus alles van StarTrek, is amateur Barista, is graag op het water en bouwt, samen met Bram een eigen auto: een Burton.

Bram Verlaan

Creative director, Conceptont­wikkeling & Regie

Bram is al sinds zijn 14e met bewegend beeld bezig. Al vroeg kreeg hij de videocamera van zijn vader in handen. Na zijn opleiding aan de media academie begon hij als editor bij een postproduktiebedrijf dat veel voor de omroepen werkte. Hij ontwikkelde zich daar tot meercamera regisseur. Maar het steeds volgens een vast format moeten werkte verveelde hem en hij stapte over naar Signum, een bureau gespecialiseerd in organisatiecommunicatie. Daar werd hij de regisseur van tientallen programma’s voor onder andere  AH, Philips en KLM.

Daarna ging Bram freelancen. Eerst alleen maar al snel met zijn mattie Dan Brinkhuis. Samen startte zij in 2002 Zcene.

Bram vindt vooral creatief ingewikkelde opdrachten interessant. Bijvoorbeeld met meerschermen of voor multizintuigelijke belevenissen. Eigenlijk is Bram altijd kind gebleven. Hij ‘speelt’ nog graag met radiografisch bestuurbare vliegtuigen, is een fanatieke fietser (naar Rome is geen probleem) en bouwt nu zijn eigen auto.

Joris Hofstede

Creatief Strateeg (Dog Creative Services)

Joris is vaste partner van het Zcene team als het gaat om strategie. Hij heeft zijn sporen ruimschoots verdiend bij verschillende bureaus als oprichter, eigenaar of creative director.

Zijn kracht ligt in het razendsnel kunnen vertalen van een ingewikkelde opdracht in een heldere creatieve strategie en aansprekend concept. Zo weet hij letterlijk en letterlijk de juiste snaar te raken.