Neem een Time-out!
In samenwerking met de Kindertelefoon, Veilig Thuis, Geweld hoort nergens thuis en Rijksoverheid (ministerie van VWS) heeft Zcene een awareness campagne ontwikkeld om huiselijk geweld en agressie in een vroegtijdig stadium tegen te gaan.
Thuis. De plek waar iedereen zich veilig zou moeten voelen. Maar wist je dat 1 op de 5 jongeren te maken krijgt met huiselijk geweld? De lock-down’s en andere maatschappelijke veranderingen die het Covid virus in Nederland heeft veroorzaakt, hebben geleid tot een verhoging van stress en spanningen in de huiselijke kring. Dit kan zich mogelijk doorontwikkelen tot huiselijk geweld en agressie.
Neem een time-out! Ons concept is het het time-out teken als tegenmiddel centraal te zetten, om zo te voorkomen dat huiselijke spanningen escaleren. Neem afstand en praat erover. Bij sprake van hoge spanningen in huis, kan een time-out dus helpen. Praat erover met je omgeving, Veilig Thuis of de Kindertelefoon.
Zo zijn er acht korte video’s (en stills) ontwikkeld, van verschillende mensen, in verschillende situaties van oplopende spanning. Ze hebben dezelfde vorm, maar belichten ieder een andere doelgroep en probleem. Zcene moving stories was verantwoordelijk voor het concept en strategie en de regie en productie van deze campagne.
De campagne is voornamelijk op sociale media gevoerd.