De opdracht:
Hoe maak je je openlucht attractiepark in de winter, in de kerstvakantie, aantrekkelijk voor bezoekers? Hoe trek je tegelijkertijd daarbij een nieuwe doelgroep van jongeren aan? Dat was de uitdaging die wij voor Madurodam aangingen.
Doelgroep:
Gezinnen, jong en oud, én jongeren die tijdens de kerstdagen een leuke beleving zoeken.
Madurodam heeft een enorm hoge naamsbekendheid, maar niet bij iedereen het juiste imago. Madurodam is meer dan alleen een miniatuurstadje. Er is intussen ook een groot aantal experiences die voor een grote doelgroep de moeite waard is om te bezoeken.
Onze oplossing
De tijd tussen Kerst en Oud en Nieuw is die van samenzijn, terugblikken op het afgelopen jaar en vooruitkijken naar het nieuwe jaar. Precies dat kon je samen doen tijdens VONK! Een fantastisch avond evenement in een magische sfeer, in de kleinste stad van Nederland.
De avond begon met een openingsshow, waarin een verlichte reuzenpop, bediend door vijf poppenspelers, Madurodam ontdekt. Samen met het publiek werd daarna de verlichting van het stadje ontstoken. Er was een terugblik op het jaar in een speciaal gemaakte rap, levensgroot geprojecteerd en een magische kubus van 7 meter hoog met liveprojectie. Er waren verlichte straatartiesten, activiteiten voor kinderen, eten en drinken en meer. Een avond waarin de vonk van oud naar nieuw kon overslaan.
Zcene bedacht het concept, ontwierp en produceerde de videomappings, alle vormgeving en social media content en produceerde inhoudelijk en technisch het gehele evenement. In samenwerking met diverse teams van Madurodam.
Inzet en effectiviteit:
In totaal kwamen er tijdens de vier avonden bijna 20.000 bezoekers. Ruim boven de doelstelling van 2.500 bezoekers per avond. De reacties waren enthousiast. Veel bezoekers hadden, naar eigen zeggen een “topavond”.