Employee engagement

60th anniversary

01. Randstad

De opdracht:

Maak een live online uitzending voor alle medewerkers van Randstad, ter gelegenheid van het 60-jarig bestaan. In deze uitzending moet alles over het voetlicht komen; van de historie tot en met persoonlijke verhalen en meer. Dit alles onder het door The Oval Office bedachte thema: Above and Beyond! Naast de uitzending moest er ook videocontent komen voor de interactieve online omgeving met een quiz, second screen en meer. Iedere 5 jaar viert Randstad haar verjaardag zeer uitgebreid op één dag, met feesten op zo’n 15 locaties wereldwijd. Allemaal in hetzelfde thema en look & feel. In 2020 moest dit door de pandemie online gebeuren. Doel is verbondenheid creëren en de merkwaarden weer goed positioneren vanwege de relatief snelle doorloop van jonge medewerkers.

Doelgroep:

Alle ruim 30.000 werknemers wereldwijd.

Onze oplossing:

Het thema Above & Beyond heeft meerdere lagen. Het daagt uit om je eigen grenzen te verkennen en altijd net een stapje verder te gaan voor een kandidaat en klant. Samen met The Oval Office is een virtuele wereld gebouwd, waarin een presentatrice en een gids de wereld van Randstad verkennen. De uitzending begint op het hoofdkantoor waar de presentatrice samen met de CEO en het management van een regio het verhaal introduceert. Vervolgens stapt de presentatrice in de virtuele wereld en neemt de kijker mee. Dit alles eindigt met een geweldige Slam Poem, waarin de CEO ook een couplet voor zijn rekening neemt. Deze uitzending werd meerdere keren op een dag live gedaan voor verschillende regio’s (Azië, Midden Oosten, Europa, Amerika…) in verschillende talen. De kijkers konden op een second screen met elkaar chatten en kregen aanvullende info gepresenteerd. 

Inzet en effectiviteit:

De hele interne campagne werd hoog gewaardeerd en de live uitzendingen hadden erg hoge kijkcijfers.

Meer Employee engagement stories