Campagnes

Ben jij klaar voor het echte werk?

Het Centraal Bureau voor Statistiek

De opdracht:

Ontwikkel een propositie om het CBS als aantrekkelijke werkgever te positioneren en vertaal dit naar een campagne voor employer branding en recruitment.

Doelgroep:

Potentiële werknemers van het CBS.

Onze oplossing:

We hebben het daadwerkelijke werk van CBS gekoppeld aan de persoonlijke passie van werknemers en dit omgezet in statistiek. Een ICT-programmeur die in zijn vrije tijd games ontwikkelt en overdag 40 future requests krijgt, 1 viable product ontwikkelt en 40 interne klanten heeft. Een hoofd innovatie die verantwoordelijk is voor 5 miljoen nodes om te programmeren, 1 urgente beleidsvraag, 800 miljoen relaties in een netwerk ziet en bij iedere storm met zijn surfplank de zee op gaat. Bij het CBS doet je werk ertoe, het is van maatschappelijk belang. Je kunt jezelf ontwikkelen en prima werk en privé combineren. We hebben 6 medewerkers op deze manier geportretteerd in spannende foto’s met vormgeving. En daarbij hun persoonlijke verhaal geschreven. 

Inzet en effectiviteit:

De campagne wordt vooralsnog online ingezet. Er is niet altijd een directe recruitmentvraag en nu is de inzet dan ook vooral voor employer branding toepassingen. 

Meer Campagnes stories