Strategie & Positionering

Making the soil do the work

H2Trac

Opdracht:

Bedenk een positionering, communicatiestrategie, naam, logo en huisstijl voor de eerste elektrische tractor op waterstof ter wereld. 

Een tractor die zero emission heeft, een verstelbare spoorbreedte om de bodem niet onnodig te belasten en GPS gestuurd kan worden, zodat precision farming mogelijk is.

H2Trac is een start-up van twee broers die samen deze tractor hebben ontworpen en met een klein team hebben gebouwd.

Doelgroep

Potentiële kopers, waaronder met name boeren die geïnteresseerd zijn in duurzaamheid en efficiency, maar ook infrastructurele bedrijven die met waterstoftrekkers hun CO2-uitstoot kunnen beperken.

Onze oplossing

In een aantal sessies met het H2Trac team hebben we de naam ‘EOX’ bedacht, in feite een elektrische os, het meest betrouwbare landbouw ‘instrument’ ter wereld. Daar is een aansprekend logo bij bedacht. Verder hebben we de propositie ‘making the soil do the work’. Want in de grond zit van alles, dat zorgt voor goede groei van gewassen. Door niet steeds over dezelfde sporen te rijden, wordt de grond niet totaal verdicht. Want verdichting heeft een ongezonde grond tot gevolg.

Voor dit alles hebben we een lean&mean communicatiestrategie bedacht.

Daarnaast hebben een promovideo gemaakt met het prototype en een brochure ontwikkeld.

Inzet en effectiviteit

De hele website is omgebouwd op basis van de propositie en de huisstijl. De promovideo wordt veelvuldig online ingezet en tijdens presentaties.

Meer Strategie & Positionering stories