Campagnes

Time-out, voorkom huiselijk geweld en kindermishandeling.

Geweld hoort nergens thuis, De Kindertelefoon, Veilig Thuis en Ministerie van VWS

De opdracht:

Creëer bewustzijn dat het vroegtijdig ingrijpen bij oplopende spanningen huiselijk geweld en kindermishandeling kan voorkomen.

Doelgroep:

(Jonge) ouders, kinderen vanaf 12 jaar en jongvolwassenen.

Onze oplossing:

Neem een time-out als de stress of spanning te veel wordt! Dat is het concept dat we hebben uitgewerkt. Een time-out is een bekend gegeven in bijvoorbeeld de sport, om even uit de situatie te stappen, advies te vragen of bij te komen. We hebben 8 personen geportretteerd in verschillende gemoedstoestanden, zoals stress, angst, eenzaamheid, verbaal geweld, etc. Daar hebben we korte social media video’s van gemaakt en afgeleiden voor in print. Steeds met herkenbare call-to-actions. 

Inzet en effectiviteit:

De campagne is in verschillende flights ingezet. Allereerst met als afzender Veilig Thuis en in de week van de Kindermishandeling met de afzender De Kindertelefoon. De video’s zijn ingezet op YouTube, Facebook, Instagram en Snapchat. Allemaal gericht op specifieke doelgroepen. Daarnaast is er een toolbox met middelen en verhalen gemaakt, die door de regiomedewerkers en vrijwilligers van Veilig Thuis en de Kindertelefoon kon worden ingezet. 

Meer Campagnes stories